Stackars liten älskling!

Ivan har det jobbit med andningen och ha varit jätte ledsen ikväll.

Det gör så ont i mig när barnen inte får ordentligt med luft, jag vet ju själv hur det känns. 

Jag blir arg på mig själv för att jag blir arg och irreterad på det lilla barnet som bara skriker och inte sitter/ligger still. Jag vet att han är liten och förstår inte bättre, förstår inte att den där alvedonsuppen, den där hostmedicinsprutan, dom dära näsdropparna och den där inhallationsmasken bara är till för att han ska må bättre. Han förstår inte men jag blir arg 😢.... Älskade lilla barn, jag älskar dig. 

Det gör ont i min själ och i mitt hjärta när jag måste hålla i honom hårt, så han är still (så still som det bara går) så jag kan ge honom medikamenten, der gör ont för han gråter, skriker så hjärtskärande. Har nästan gråtit själv vid många tillfällen ikväll. 


Annars så ha vi vart i stan idag och inhandlat diverse barnateralljer, blöjor pyjamas mm. Ivan mådde ju bra tidigare idag. 

Sen efter att ivan laggt sig (la sig tidigt) har jag umgåtts med mitt stora lilla barn på turmanhand,  vi har haft så mysigt. Så mysigt att han fick va uppe kanske lite väl länge för en två åring, men ibland så gör inte det nåt. Vi har lekt med låssas mat, tittat på paddan, ätit kakor och drukit mjölk, busat, Städat och plockat bort leksaker. Asså den ungen, så stor fast så liten, så duktig och smart, busungen och tokungen min, du får mig att skratta varje dag.


Paus....


Ivan vakna nu nyss, det låter inte bra i andningen, jag hoppas hoppas hoppas att vi inte behöver på akuten. Det gå som dåligt det, för patrik är inte hemma. I värsta fall få jag ju slita upp bägge å åka in till stan med båda barnen, I bästa fall kanske vi kan vänta tills patrik kommer hem i natt nån gång, allra allra bäst är ju om vi slipper åka alls. 

Så äre! 

Puss


I brist på annat, en bild på en del av mitt hem så som det ser ut denna afton. 

Gabbe

Slänger in en gammal bild bara för att... 😍



Detta pysslade vi med i storuman förra helgen 😝😂

En alldeles för tidig morgon, förra veckan (klockan var 05.00-05.30 nånstans)




 Promenad i botsmark. 



Kommentarer
Postat av: Marie

Men stackars er allihopa, stackars Ivan ❤️ Hoppas att han mår bättre! Och vad du är ensam med barnen mycket nuförtiden....vilket jävulskt hästjobb du gör!

2015-10-11 @ 22:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: