Tjupp

Jaooo, i midsommras va vi hos andreas i varuträsk så och min mor och min andra bror me familj, åt å drack gott spelade kubb å allt möjligt. Hur mysigt som helst.

Sen i denna helg va vi till storuman på storuman dagarna, dåligt me stånd på marknaden men munkarna och varama chipsen va goda, 😝 köpte en tröja å, den är mysig. i söndas hämta jag och gabbe upp hannah och jakob för en dag på lycksele djurpark. Björnarna va en hitt för de små liven. Igår taturtade jag in ivans namn på mitt bröst, så nu ha jag båda mina pojka skrivna på mitt hjärta. Patrik gjorde en död man på sin arm. 

Gabriel vart sjuk och fick svåry å andas men är bättre nu, som vanligt fast lite tungandad, hippas han är pigg nog imorgon så han få va på sitt älskade föeskola. Sissta veckan nu sen ha han sommarlov, vad tussn ska vi hitte på så han int bli less och ba ä egennyttig. Bli många resor till stan och mickelbogårdvtro jag, han kan int ba va hemma då klättra han på väggarna efter ett tag. Ivan är ett gnällmonster, hoppad han dlut snart innan jag bli egennyttig.

Beställde nya barngardinet som jag hämta utt idag, dom va fina.

Idag ha jag å gabbe planterst rabarber som vi stal från min mor. Hoppad dom tar sig, dom si lite slaka ut just nu, men rababer är starka grönsaker? Frukter? Va ä en rabarb riktigt. 

Imorgon vet jag inte vad vi ska hitta på, men på tordag blir det grill hos marie och jonas. 

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: