Hemma

Ivan är hemma igen tack och lov. Forfarande sjuk men låter bättre i andningen. Han hade nåt som kallades bronkit tro jag det hette. Alltså inte samma sak som krupp. Skillnaden mellan krupp och bronkit/astma var visst nåt med att vid krupp är andningen svår vid inandning och bronkit/astma andning svår vid utandning. Eller va det tvärtom? En tredje gång med denna bronkit och det är astma. 

Han äter inge vidare värst bra, fick i honom lite sån där smoothi i klämmpåse tidigare ikväll och så fick jag nästan i honom en hel flaska här nyss. Men det kräktes han upp me buller å bång, i halva våran säng, såg ut som det kom ut mer än vad han åt, sjukt mycke. Sen typ small han av i vår säng (patrik ligg på soffan för våran säng är inte stor nog) nu vågar jag inte byta lakan för jag vill inte flytta på honom för jag vill inte att han ska vakna, så ja la ut en handuk och ligger på den, låt int det mysigt så säj 😉

Ja, ja säj då det, ungar i all ära, men inga fler för vår del känns det som nu. Dessa sjukvakor, matande om natten, osammanhängande sömn och skrik. Nä, det får räcka nu. Två är ett bra antal, jajjemen. 

Jodå, de va som jag befarade, nå vart ja sjuk jag å, varför inte, passar ju bra nu 😝 va ju länge sen ja va sjuk sisst..... ELLER? Ja nåra veckor sen säkert 😄


Kommentarer
Postat av: Marie

Krya på er hela familjen så får du höra av dig när ni är pigga, då kommer vi och hälsar på ❤️ Jag som skulle baka semlor åt oss! Men det tar vi när ni alla är pigga!

Er familj är perfekt, lite sjukdomsdrabbad bara ❤️❤️❤️

2015-01-28 @ 09:54:56
Postat av: skogsmulln

Ni gör det bra!! Stackars fasters lilla gryn :(

Jag har köpt en present åt Gabriel, ska försöka skicka den imorgon så den kommer på måndag. Du kommer dö söthetsdöden när du ser den :) :)

2015-01-29 @ 08:43:18
URL: http://www.radikaltanke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: