Tjaow!

Det som har hänt är följande...

I onsdags va jag å köpt nå kläa till pojka. Mest till ivan eftersom det va hans födelsedsgspengar jag betalade med. Ivan ha kläa, men ack så förfäligt fläkiga av sånna fläkar som int gå bort i tvätten. Å så äre ju ba massa ärve gammfula kläa han ha, eller fula och fula urtvättade och så bli jag ju less, ha ju sett dom kläderna på gabbe oxå. Men satucken så dyrt det är med små kläder, kost ju lika mycke som vuxenkläder, fast det är mindre tyg. Ja nog kan dom ta betalt allt. 

Nå, sen i tordags va jag och ivan på sjukhuset för ett återbesök för LIME studien. Sen mötte vi upp the petterssons å åt lunch på greatan. Tittade lite myrena och fyndade en fin dockvsgn till grabbarna. Sen åkte vi till botsmark, lämmnade gabbe och jakob hemma själv med magnus å se åkt jag å hannah å titta på en annan loppis. Bjöd på korv och makaroner och så åkte magnus och jakob hem och hannah sov över (skulle åka till docksta och jobba på fredan) hjälpte hannah med å färga utväxten. 

Igår åkte jag och grabbarna åter till stan för att träffa minnah, marie och leo för en stunds lekande på en jätte lekpark. 

Idag åkte hela familjen på sitesating först va vi vid kvsrnhotellet i överklinten och tittadet, det va fint sen åkte vi till sikeå å tittade på havscampingen och på hus och stugor. Avslutade med att äta middag i robertsfors (pizza). När vi kom hem låg det pressenter på bron och kläder hängde i en påse på dörrhandtaget. emma och barnen hade varit i byggdsilljum som ligger i närheten och så va vi int hemma, typiskt. grabbarna fick ett muminpussel, en mamma mu bok och batman duplo. Ja sen va vi ute en stund innan läggdags, gick in byggde me duplo å ja sånt. 

Jaha, ja imorgon ska jag och barnen försöka få med mig min syster på leoslekland och leka skiten ur oss. Patrik MÅSTE göra klart växthuset.... 

Patrik är och jobbar som ordnigsvakt i stan denna kväll/natt. Va visst ingen annan som kunde jobba så han blev erbjuden MYHYHYKET i lön 😊 bra det att han börjar ju inte så tidigt som ordningsvakt så han hinn ju hjälpa mig med nattning innan han far. 

Nu sitter jag här i soffan med nackvärk och tittar på vänner. Ska nog sommna här till tvens trygga mummel, ha ju blitt som mörkrädd här nu när det har börjat bli så mörk. Bli läskit å stänga tven och gå å lägg sig i sängen själv i mörkret. Man hör konstiga ljud och knarrande och sånt i huse. 

Natti



 
I brist på bilder, bli det blommor från min trädgård.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: