Nätter

Dessa nätter.... Jag hatar dom.....har alltid känts så olustiga hela mitt liv. Det känns som det är trångt, smutsigt, dammigt i rummet. Jag får så svårt att andas på nåt vis av kännslan. Det känns som om döden står i ena hörnet och djävulen i det andra, typ demoner och troll på golvet etc. Nä fy fan, vissa nätter tittar jag på klockan åter och om igen och önskar att natten ska vara slut. Samtidigt speciellt när jag ska upp och jobba så vill jag att det ska gå saktare så jag hinner sova lite innan jag ska upp vid halv sex. Men när det börjar ljusna ute kanske vid halv fem sex på morgonen så känns allt bra igen, då kan jag sommna och sova riktigt gott.
 
Detta händer inte så ofta nu längre faktiskt, inte sen jag börjat sova med patrik. När jag drömt nåt olustigt är det så skönt att krypa tätt intill honom och känna han värme och höra hans lugna andning, ibland kan han lägga armen om mig i sömnen om jag rör på mig lite extRa. Då är allt bra igen, då är jag inte rädd mer. Nätter då han inte är hemma ibland så går det sällan bra. Jag sommnar helst i soffan med tven på, och typ alla fönster och myslampor på, ligger jag i sängen brukar jag ha på tven ändå i tvrummet, känns inte lika läskit då. 
 
Det var såjag gorde när jag var liten också om nätterna, tände lampor, lyssnade på radio eller nåt sagoband i hörlurar då förstås för att inte störa familjen, eller så läste jag en bok eller serietidningar. Långt utet natta. Jag har nog alltid vari mörkrädd ha jag kommi fram till nu, fast jag inte riktigt sätt det på så vis. 
 
Det finns vissa ställen som jag sover bra på också. Nu för tiden uppe på vinden hos mamma gå bra Oftas. Hos min faster, hos andreas och emma och hos marie, ha jag aldrig haft problem att sova hos. Nu går det också bra att sova om jag ha nån som sover över här hos oss också på soffan.
 
Ja så löjligt,vuxna människa som är rädd för nätter. Men som sagt det blir bättre och bättre om man jämnför med min barndom och ungdomstid så. Och vissa nätter eller väldigt många nätter så börjar jag tänka och grubbla på saker, då kan man ju heller inte sova. Men rummet känns inte lika dammit å trångt längre, bara när jag ska sova ensam.
 
ja nog om detta. Nu sitter jag och väntar på att älskling ska komma hem från skyttet, så ska vi ha lite mys och titta på nån film,  då han ha vari borta på skytte både i söndags (jätte länge) och ikväll, å så satt han å titta på hocey i sovrummet nåra timmar igår och så åker han till stokholm imorgon och stannar till på fredag och så jobbar jag kväll både på lördag och söndag, så vi har inte hunnit eller hinner inte riktigt rå om varann. Han bör komma om ca tio min. Hoppas jag kans sova imorgonnatt nu då, då han bli borta. 
 
Vår son ha vaite en elak jäkel idag och sparkat son mor i revbenen ;), det gör ju ont ju lilla pyret förstår du väl :P
 
 


Kommentarer
Postat av: Marie

Ååååh,en revbenssparkare! Tänk att jag aldrig upplevde sånt...har jag inga revben eller vad?!

2013-02-20 @ 23:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: