Ojoj oj!

Nu vare läääääng sen jag skrev. Ja ha int haft nå insperation till det. Men nu är jag här =D

De ha vart JUl. Dagen före va vi hos liselott på en jullunch, med gröt och skinka. Sen drog vi vår koshem till storuman hem till min mor. Cissi va redan där. klev upp ganska tidigt på julafton ocg rulle köttbulla och gjorde ris ala malta. Hjälpte mamma å duka å så. Gubben for iväg och hämta upp gammmorfar. Sen så åt vi massor, spela lite spel, tillochmed morfar va med på ett spel. Sen spela vi mer spel och drack vin. Sen nån dag efter kom Ante med familj. Så då hade vi en liten jul med dom, såg på när ungarna öppna klappar. pappa kom och va med där också.

Sen så for vi hem till umeå, för å vila upp oss och packa. Sen tar vi bilen om å kör till stockholm. Åker till Patriks farmor för en fika, sen for vi vidare mot hans kusin, va där å åt å hade det mysigt ett tag. Sen far vi på skansen för jag hadd fått i julklapp av Patrik å få gå å se Malmsjö på nyårsafton. Det va hur mysigt som helst fast vi it såg så värst mycket. fyrverkirierna var fina också. sen for vi tillbaka till kusinen och sov.

På söndagen far vi till arlanda. Sen bär det av till Thiland. det va rena himmelriket att komma dit till värmen. Görans hus va mycket fint. Vi åt gott, gjorde massa utflykter med moppen. Mata eleftanter och apor. simmat med delfiner och mycket mera. Så trevligt att inte behöva bylta på sig en jäkla massa kläder ba få gå ut i linne eller klänning. Ja huvva va konstigt å komma hem till snö och kyla sen.

Sen så ha jag int gjort så värst mycket mer sen vi kom hem annat än att jobba. Ha fått en heltid nu, tills jag ska göra min sissta praktik, på nordendahls. Å Det är ju bra =D

I helgen så ha vi vart å handlat till liselott för hon va så sjuk, sen så fick vi en fika hos patriks kompis tjej. På kvällen trog vi in till stan och åt med Marie och Jonas på peppes. det va gott så slangt det ner en å annan öl och lite vin också =). På söndag gjort vi int mycket. Titta på massor av big bang.

Nu undrar jag lite smått vart gubben är. Han borde va hemma nu, eller iallfall snart. Jag bad han å köpa med sig nå frukt eller nåt för jag är duper sugen på nått å tugga på, men gosaker få ja int äta så mycke av.

glömde en sak. Han ha ju fyllt år också min käraste =). 27 hele år vart han. Grattis!!! gammgubb =P

Nu kom han.

Nu ska jag gå =)

Hej å hå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: