Vart ska man börja???............

ibland händer det massa saker i ens liv =)
 
På lucia var det begravning för farafar, det va fint. Åkte till storuman dagen före. Sen så steg vi upp för att titta på luciatåget på tv, Mysigt somvanligt. vi fikade och så. sedan gjore vi oss iordning för begravningen, åkte först till Råstrad en stund och en till Gargnäs kyrka. Som sagt det vaen vacker sermoni. Jaf , mor och patrik åkte lite iförväg till R¨stradn (skolan) för å duka iordning allt för fikat och koka kaffe och så. Sen åkte vi hem.
 
Sen ha det ju var jul dåför ett par dagar sedan. Jag å Patrik låg i sängen till typ elva på dan och bara pratade, öppnde paket där på morgonskvisten, det brukar jag ju alltid få hemma =D. sen vara ba å stiga upp och klä och sminka sig och äta nå litet. sen bar det iväg till Sofiehem och liselott där hannah, magnus, tog, kingstone och kurt redan va. Vi åt mat och massa gottis spelade spel och öppnade klappar. Jag fick massa fin, därbland en paltgryta, kläder och plankor till plankstek mm. vi hade så mysigt så.
 
Vi gav bort enmycket bra julklapp tillvåra föräldrar, patrik å jag tycker ja att ja må få påstå. Denna dag avslöjade vi att vi ska ha barn till sommaren, föräldrarna fick nå saker som det stog Farmor/Mormor Farfar/morfar på.Min mamma och pappa rinhde tidigt och var så glada så, dom hade visst inte anat nåt. Liselott började gråta och göran vet vi int omhan fått klappen då han är utomlands. Satan va duktiga vi tydligen va att dölja för föräldrar iallfall =D. Nu är det ju så att jag är ju inte så värst lång gången, bara 14 veckor än så länge, men ha ju passerat den mest kritiska perioden, så densitt väl förhopningsvis kvar dänna in i magen, fetare och fetare bli ja då dag för dag också så det värkar kanske kanske gå vägen. Senaste två veckorna ha ja ba vuxit som fan ju. Vi gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 11+2  bara för att se att det fanns nåt där och att det levde, ha ju som sagt haft ett missfall tidigare och är ju nojjig över det, så det lugnade minanerver att veta att hjärtat slog på den lille. Den 23 Jan. ska vi på ultraljud igen som man vanligt vis gör allihopa, då hppas vi på å få se vad det är för nå, en pojke eller en flika. Ha haft svårt att gissa ens va det kan va men ha nog börjat känna som om att de är en pojkvasker, menmen vi få hålla oss till tåls ett par veckor till =)......Skrev ju föresten ett inlägg här för ett tag sen om hur trött och slut ja va. det va ja ju pågrund av detta, men det kunde jag inte riktigt skriva då heller, när bara några få kände till det. Nä fy fan, det är det värsta jag ha varit med om i hela mitt liv. illmåendet och tröttheten, helt klart vårt allt men ändå. Nu ha det gett med sig, så ör tillfället må ja ba fina fisken, bara lite tröttare än vanligt ;)
 
Sisst men absolut inte minst. Nu kommer det roligaste av allt......... Marie och Jonas ha fått sitt lilla PYRE, tidigt tidigt dagen efter julafton kom hon till världen den lilla skruttan. Ja ha blitt en farbro barbro på riktigt nu =))))). SÅÅÅÅÅ fin e hon, ha ba sett hon på bild än så länge och få nå int se hon på riktigt förens jag är frisk igen, ja ha ju såklart blitt sjuk som fan, men det ha ju sakta men säkert blivit bättre, så snart så =)))) Ja det är fantastiskt detta!!!!!!!!!
 
Nu vet ja int nå mer än så länge, inte mer än att jag jobbar morgon betida imorgon och ska sen åka buss till storuman när jag slutar (patrik är redan där). ska försöka ta en buss som gå vid typ två tänkte jag. Om det är lungt på jobbet ska jag ta ut lite friskvårdtimmar tänkte jag, vi ha nåra sånna per år faktiskt. Jag släppte ju iväg en arbetskamrat vid två igår, å han jobbar imorgon med, då kan ju han släppa iväg mig då =D a vi få se annar ta jag en som gå vid fem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: