TRO!

(Gud) ge mig SINNESRO
att ACCEPTERA det jag inte kan förändra.
MOD att förändra det jag kan
och FÖRSTÅND att inse skillnaden.


Tänkte på tro idag. Vad är det? Vem/vad är Gud? Jag är inte religiös. Jag brukar säga att när "Gud" uppenbara sig för mig och pressenterar sig och utför nåt mirakel eller ge mig svar på mina livets frågor, den dagen ska jag tro, då ska jag bli religiös. Men det har alldrig hänt och kommer förmodligen alldrig att göra heller. Men så slogs jag av en tanke. Vissa pratar ju om att man kan tolka "Gud" på sitt eget vis. Man behöver inte ens säga att man tror på just Gud. Snarare en högre makt, fast makt känns inte bra heller, känns så makabert. Men varför inte en högre kratft då? Vissa kanske tolkar "Gud" som till exempel Sin kärlek till sin partner, barnskratt, utsikten över vackra fjäll varför inte helt enkelt en konservburk. Du får tolka Gud som vad som helst, ditt val och bara dit. Isånnafall så är min "Gud", min religion och min tro ÖDET. Jag tror stenhårt på ödet. Allt som händer har en menning, vad det än må vara, om det är roligt eller mindre roligt det som händer, så leder det tillsisst till nåt bra.

Oj så filosofiskt och djup jag vart =D



Kommentarer
Postat av: Marie

Filosofiska Arvidsson :-). Jag tror på dig ♥♥♥

2010-11-29 @ 23:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: